Ben jij als manager inkoop en contractmanagement op zoek naar een positieve verandering?Wil je graag dat er intensiever samengewerkt wordt met collega’s en leveranciers? Wil je misschien de kloof tussen inkoop en contractmanagement dempen? Of gewoon meer werkvreugde voor jouw mensen? Of ben je op zoek naar een interessante spreker?Dan hebben wij een mooi voorstel voor jou.

Nodig ons uit tijdens een afdelingsbijeenkomst, teamuitje of event en laat ons julliie gedurende 1,5 uur inspireren over hoe je door een andere InkoopMindset van inkoop en contractmanagement dat leuke, boeiende en impactvolle vak maakt dat het hoort te zijn.

Met meer dan een half miljoen leden, hosten wij de grootste community voor inkoop en contractmanagement op LinkedIn. (https://www.linkedin.com/groups/51126/). Het is opvallend dat er in die groep talloze berichten worden gepost door ontevreden inkoopprofessionals.

Zij proberen daarin dan met plaatjes van wortels en ijsbergen de rest van de wereld duidelijk te maken dat inkoop zoveel méér in zich heeft dan het standaard beeld van onderhandelen en bestellen. Dat ze een strategische rol vervullen. Dat ze een enorme impact kunnen hebben op het succes en de toekomst van de organisatie en eigenlijk een plek aan de directietafel verdienen.

Veel te lezen frustraties gaan over het door collega’s niet, of niet tijdig, bij inkoopprocessen betrokken worden, het Maverick buying, maar wel de rommel moeten opruimen als het fout gaat. Of het gaat over Backdoor selling, waar door die onbetrouwbare leveranciers achter hun rug om rechtstreeks zaken wordt gedaan met de budgethoudende collega’s. En al die posts worden dan weer door veel inkopers geliked en gedeeld.

Kortom, er is nogal wat onvrede binnen het vak en soms is werkvreugde ver te zoeken. Het is hoog tijd voor verandering.

Alleen denken wij dat je dat niet moet doen door nog harder te roepen dat je geweldig bent en dat anderen dat eindelijk eens in moeten zien. Of te klagen over de te late betrokkenheid. Want dit soort posts worden door collega’s buiten inkoop niet eens gelezen. Het interesseert hen niet welk deel van de ijsberg onzichtbaar onder water zit. Of welke toegevoegde waarde jij denkt te kunnen leveren.

En wie wil er nu samenwerken met een klager? En al helemaal niet als het volgens het inkoopbeleid verplicht is.

Wij geloven dat alleen een positieve bottom-up benadering, gecombineerd met tastbare resultaten waar jouw collega’s in de lijnorganisatie blij van worden, zal leiden tot duurzame verandering. Dit alles begint met de juiste Inkoop Mindset.

Nodig ons daarom uit tijdens een afdelingsbijeenkomst, teamuitje of event en laat ons jullie gedurende 1,5 uur inspireren over hoe je door een andere Mindset van inkoop en contractmanagement dat leuke, boeiende en impact volle vak maakt dat het hoort te zijn.

Het is onze missie om de positionering en perceptie van inkoop te veranderen zodat inkopers en contractmanagers succesvoller kunnen zijn en meer plezier hebben.

Durf anders te zijn. Laten we samen inkoop leuker maken.