Training InkoopMarketing
Welk belang drijft ieder mens? Precies, …..eigenbelang.
Bij InkoopMarketing staat de vraag “What’s in it for me” centraal.
Als je geen zakelijk, rationeel argument kunt bedenken waarom iemand tijd voor jou vrij zou willen maken,
dan is het te hopen dat de ander jou aardig vindt.
Want dan zullen ze, omdat het ze een goed gevoel geeft, je wellicht toch willen helpen.
En ik dan?
Deze driedaagse training leert jou om met belanghebbenden (collega’s) heldere doelen te stellen, de resultaten inzichtelijk te maken en de realisatie van doelstellingen te verkopen. Dit vraagt goede kennis van de inkoopfunctie en inzicht in de bijdrage die deze aan zowel de ondernemingsdoelstellingen als aan de doelstellingen van de verschillende bedrijfsdisciplines kan leveren. Het vraagt meestal ook een andere, businessgedreven Mindset over inkoop.
Bij Inkoopmarketing draait het primair om belanghebbenden en hun individuele belangen. Hoe ga je die belangen dienen? Kortom, wat heb jij hen vanuit inkoop te bieden? Jij hebt inzicht nodig in die verschillende belangen en moet jouw communicatieve- en verkoopvaardigheden gebruiken om jouw mogelijke bijdrage over de bühne te krijgen.
Daarnaast richt InkoopMarketing zich ook op leveranciers en andere betrokkenen bij de inkoopfunctie. Ziet men jou als professionele inkoper? Vertrouwen zij jou? Hoe zit het met macht en afhankelijkheid? Je leert de perceptie van anderen te beïnvloeden; soms op heel subtiele wijze.
Je leert van consumentenmarketing en reclame. Immers, de mensen waar jij zaken mee doet zijn net zo voorspelbaar irrationeel, emotioneel gedreven en beïnvloedbaar als de doorsnee consument. Alleen moeten zij hun emotionele keuzes in een zakelijk jasje verpakken.
Voor Wie?
Deze training is gericht op alle professionals binnen de inkoopfunctie die geconfronteerd worden met de uitdaging de inkoopfunctie en bereikte resultaten te verkopen, bijvoorbeeld inkoopmanagers, commoditymanagers, accountmanagers, facility-managers, strategisch inkopers en senior inkopers.
Resultaat
Na afloop van deze training beschik je over:
- Een visie op inkoop vanuit business focus; inkoop gaat primair over geld verdienen, niet primair over geld uitgeven;
- Een goed overzicht van de diverse belanghebbenden en hun belangen;
- Het inzicht om dit te vertalen naar InkoopMarketing acties;
- Begrip van de verschillende toepasbare marketingtactieken;
- Aangescherpte beïnvloedingsvaardigheden;
- Een Interactief iBook voor op de iPad (met filmpjes, animaties) en een digitale toolkit;
- Eeuwigdurend toegang tot de meest recente lesmaterialen voor deze training.
Het trainingsmateriaal wordt digitaal aangeboden. Als naslagwerk gebruiken wij een interactief eBook met daarin filmpjes, de presentatie(s) en animaties. Dit boek is een EPUB3 boek en is geoptimaliseerd voor de Apple iPad. Het interactieve boek is echter ook op een Android tablet te lezen met de Publiwide reader app.
Bij de prijs voor deze driedaagse training zijn het interactieve eBook, lunches, diners en vrij gebruik van alle standaarden, templates en hulpmiddelen inbegrepen.