Op 1 april….

…… treedt Mike de Jongh toe tot de directie van InkoopAcademie/Purchasing Academy. 

De afgelopen 20 jaar bouwde Mike PeopleGroup uit tot een succesvolle netwerkorganisatie van zzp inkoopprofessionals. In 2016 fuseerde PeopleGroup met DPA procurement waar hij algemeen directeur werd. Binnen PeopleGroup -en later DPA- vormde het gedachtegoed van InkoopAcademie, en dan met name ‘inkopen met businessfocus’, steeds het DNA van de organisatie. 

Tot 2017 was Mike tevens persoonlijk actief in zware interim inkoopmanagement rollen en leidde hij complexe inkoopprojecten. Daarna lag zijn focus, samen met de commercieel directeur Marc Janssen, op het coachen, opleiden en ontwikkelen van de DPA inkoopprofessionals en op het verder uitbouwen van de organisatie. Uiteindelijk groeide DPA Procurement in deze periode met ruim 300%. Per januari 2021 droegen Mike en Marc DPA Procurement over aan hun opvolger.

Als operationeel directeur van InkoopAcademie zal Mike zich met de bestaande collega’s richten op het leuker maken van inkoop door het ontwikkelen van nieuwe trainingsproducten binnen InkoopAcademie, het internationaal uitrollen van Purchasing Academy, het begeleiden en coaching van inkoopprofessionals on the job en het verder stroomlijnen van de marketing en de backoffice.

Mike de Jongh: “het inkopen met businessfocus zit al sinds 2000 in mijn bloed. Binnen PeopleGroup en later DPA haalde ik veel positieve energie uit het coachen, opleiden en ontwikkelen van mensen. Daarnaast heb ik erg veel praktijkervaring opgedaan met het doorlopen van complexe inkoopprojecten en het managen en veranderen van inkooporganisaties. Deze ervaring en energie breng ik graag in praktijk binnen InkoopAcademie en Purchasing Academy. Een nieuw avontuur waarin veel ervaring samenkomt.”

“Met de komst van Mike geven we een boost aan de ontwikkeling en groei van InkoopAcademie” zegt Fred Wittmaekers, oprichter en algemeen directeur van InkoopAcademie/Purchasing Academy. “We krijgen nu ook zo’n omvang dat de operatie structuur en management vereist om het in goede banen te blijven leiden. Zijn netwerk en ervaring gaan zeker helpen om onze ambities te realiseren. Maar het is bovenal zijn persoonlijkheid die voor mij inkoop leuker gaat maken”.